Friday, January 28, 2011

   Akhirnya kita kembali kepadaNya.........
satu kemestiaan bg semua yg hidup dlm muka bumi ini......... tp xtau bile???? ajal maut semua di tangan TUHAN....... mesti korang trtanye, knp aku bermukadimah yg agk mengejut kn........ sbnrnya aku br kehilangan seorang teman yg rapat dan baik ngan aku bbrp hari lalu...... kami mmg rapat, tp sjk aku msk U, lost contact ngan die..... igtkn dpt berita prkhawinan dr die, rupanya die pergi buat selamanya.........
          Aku dpt berita nie waktu aku tmn membe aku cuci keta...... dekat car wash, aku kat Melaka lg. mak aku telefon, satu berita yg mengejutkn..... mula2 aku trkejut. bila aku bgtau membe aku yg di UTM, dia trs call.... Bila dia menangis, aku terasa sayu, aku pun trlibat dlm drama air mata...... tp bkn buat2, betul....
          kaku satu bdn..... x tau nak wat ape, menangis mcm mana skalipun, dia dah pergi..... hanya kiriman doa saja yg dpt aku utuskn.........kita org prnah mkn sepinggan, minum secawan , satu straw, tido sebantal, tp tilam lain2........ kekadang kalo tringat die, menitis gak air mata...........aku igt lg, dia bagitau, dia nak bukak catering, tp hjt dia x kesampaian....... kalo duk ngan dia, pnt mulut ketawa........skrg tinggal kenangan je........ semua kenangan trsemat di hati..........
         ramai yg ckp, yg pergi biarlah pergi, kita yg hidup perlukan teruskan hidup..... lama gak aku nak kumpulkn kekuatan...... kalau yg perasan aku nie bnyk gelak, usik org........sbnrnya dlm hati, kesedihan yg ada........ kadang2 aku pikir, aku perlu kuat kn diri, nak trskn hidup........xblh tunjukkn yg aku nie lemah........ org selalu ckp, hidup nie kena beringat, jgn nak slalu happy.........
BUAT TEMAN KU, JUNANINAH..... AKU SENTIASA RINDUKN KAU........
SEGALA KENANGAN BRSAMA AKN AKU IGT SAMPAI BILA2.........
15 NOV 1989-24 JAN 2011.....
        Buat kwn2 yg berikan semangat utk aku, terima kasih bnyk2........... Insyaallah, kekuatan aku akn pulih naik cuti nie............

p/s: Al- Fatihah buat arwah.........:(

2 comments:

  1. jangan risau dia adalah salah seorang kekasih Allah.sebab tu Allah ambil dia dulu. dia mungkin akan sedih kalo tengok kawan dia sedih. Al-fatihah untuk jun.

    ReplyDelete
  2. aq pon sedih jugak... kak tika.. huhuhu..
    al-fatihah

    ReplyDelete