Saturday, January 15, 2011

xde air vs demam vs keta...........

         Satu pengalaman yg akn mengajar dak2 U spy lbh brjimat cermat apabila bekalan air trputus........ kalo satu ari dpt terima lg, nie kalo 3 hari, pergh!!!! rase otot semua trkuar beb......... lps nie kalo belasah org, mmg kena tmph bilik kat hospital dulu........ dah la xde air, hujan lak tu waktu petang...... mmg best la....... tp kalo dah xde air, pas2 main ujan, ape yg syok........ tp kena la cr care lain, xkn nak mandi sekali sehari, pastu cuma satu baldi, kalo mcm tu perfume asli pun dpt hidu.......hehehe.....
          Memandangkn mase xde air tu ujan je, so aku pun trgelongsor dlm penyakit demam....... mase nie ngah demam lg, tp ade tenaga nak menaip......hehehe.... nie la masalah kalo antibody lemah, kena ujan dah demam, rasenye kalo gi klinik, doktor pun dah muak tgk muke aku....... asyik aku je yg dtg jumpe die........ setiap sem mesti nak demam........
        BUT thankz la kpd membe satu umah yg prihatin, yg sanggup bawak aku gi mkn sup.....yg tukang menghiburkn ati dan petang2 dtg lepak kat sebelah....... hehehe.......aku dah nak chat pun.......
     tapi........ade satu kemusykilan yg berhipun kat otak aku, aku x tau la knp kn, ye la........ membe satu umah aku ade bwk keta, tp knp la kite org nie asyik kena perli je.... " knp x naik keta?",  pergh!!! soalan mencabar minda betol la..... tau x, keta tu bkn kita org yg punya,  xkn la kita org nak trgedik, nak srh tuan punye keta tu bwk kita org..... kita org pun bayar sewa bas la, dah byr, suke ati la kita org nak naik keta ke bas ke........ ape korang nak tgk aku lak bwk keta api ke???? SORRY.........ter' emo lak.......... saje je nak wat sesi luahan perasaan...........

p/s: sape yg trmkn cili, die yg rase pijau nye.........

No comments:

Post a Comment